An. Lap 29th, 2022
Kas yra pozityvus mąstymas

Pozityvus mąstymas ar optimistinis požiūris – tai praktika bet kokioje situacijoje sutelkti dėmesį į gėrį. Tai gali turėti didelės įtakos jūsų fizinei ir psichinei sveikatai.

Tai nereiškia, kad turite ignoruoti realybę ar problemas. Tai tiesiog reiškia, kad į gėrį ir blogį gyvenime žvelgiate tikėdamiesi, kad viskas klostysis gerai.

Pozityvaus mąstymo privalumai

Daugelyje tyrimų nagrinėtas optimizmo ir pozityvaus mąstymo vaidmuo psichikos ir fizinės sveikatos srityse. Ne visada aišku, kas ateina pirmas: mąstymas ar ši nauda. Tačiau nėra jokios blogybės išlikti optimistams.

Kai kurie fiziniai privalumai gali būti:

  • Ilgesnis gyvenimo laikas
  • Mažesnė tikimybė patirti širdies smūgį
  • Geresnė fizinė sveikata
  • Didesnis atsparumas ligoms, tokioms kaip dažnas peršalimas
  • Mažesnis kraujospūdis
  • Geresnis streso valdymas
  • Geresnė tolerancija skausmui

Psichikos nauda gali būti:

  • Daugiau kūrybiškumo
  • Didesnis problemų sprendimo įgūdis
  • Aiškesnis mąstymas
  • Geresnė nuotaika
  • Geresni problemų sprendimo įgūdžiai
  • Mažiau depresijos

Kai vieno tyrimo metu žmones kamavo gripas ir peršalimas, teigiamai nusiteikę žmonės rečiau sirgo ir nurodė mažiau simptomų.

Kito tyrimo metu optimistiškiau nusiteikusios moterys rečiau mirdavo nuo vėžio, širdies ligų, insulto, kvėpavimo takų ligų ir infekcijų.

O vyresnių nei 50 metų žmonių tyrime tie, kurie turėjo daugiau pozityvių minčių apie senėjimą, gyveno ilgiau. Jie taip pat sirgo mažiau su stresu susijusiomis ligomis.

Teigiamai nusiteikę žmonės gyvena sveikiau, nes turi pozityvesnį požiūrį į ateitį.

Ką turėtų žinoti pesimistai

Viskas skamba puikiai, tiesa? Bet ką daryti, jei esate natūralūs pesimistai ir esate linkę tikėtis blogiausio? Tai gali padėti vertinti pozityvų mąstymą kaip sugebėjimą, kurį galite išlavinti ir iš kurio galite gauti naudos, o ne asmenybės bruožą, kurį turite arba neturite.

Šiuo klausimu taip pat atliekami tyrimai. Vieno eksperimento metu suaugusieji, kasdien meditavę teigiamas mintis, pradėjo jaustis vis geriau.

Kiti tyrimai parodė, kad pozityvus mąstymas padeda žmonėms išgyti nuo ligų ir palengvina depresiją, nepriklausomai nuo to, ar jie yra natūraliai optimistiški, ar pesimistiški.

Negatyvas

Prieš pradėdami pozityviai mąstyti, ieškokite bet kokių neigiamų minčių.. Tai apima:

Blogas filtras. Ar nekreipiate dėmesio į gerus dalykus, susijusius su situacija, ir susikoncentruojate į negatyvius? Pavyzdžiui, smagiai vakarieniaujate su draugais, tačiau vakare restoranas sugenda. Jaučiate pyktį ir nusivylimą, pamiršdami apie turėtą gerą laiką.

Prisiimti kaltę. Ar esate linkę prisiimti kaltę dėl to, kas nutinka blogai ar nuvilia? Pavyzdžiui, draugas atsisako jūsų kvietimo, todėl jūs manote, kad taip yra dėl to, kad jie nenori su jumis praleisti laiko.

Tikitės nelaimės. Tai reiškia, kad išgyvenate vieną nesėkmę ir tada tikėkitės, kad įvyks blogiausia. Pavyzdžiui, jūsų automobilis neužsiveda ryte, todėl manote, kad likusi dienos dalis bus bloga.

Nespalvotas mąstymas. Ar viską tik laikote geru arba blogu? Šiame mąstyme, jei viskas nėra tobula, mintys automatiškai blogos.

Pastebėję neigiamą mintį, pasistenkite ją sustabdyti ir nukreipti dėmesį į teigiamą pusę. Mąstykite racionaliai apie situaciją. Jei tai padės jums atsipalaiduoti, galite padaryti ką nors gero sau ar aplinkiniams.

Jūsų negatyvios mintys neišnyks per naktį. Tačiau su praktika galima išmokyti save mąstyti pozityviai. Nemanykite, kad nekreipiate dėmesio į faktus. Jūs tiesiog mąstote apie tuos dalykus, kurie yra geri.

Kaip praktikuoti pozityvų mąstymą

Kai susiduriate su neigiamu mąstymu, metas galvoti apie teigiamus dalykus. Išbandykite šiuos būdus:

Daugiau šypsokitės. Tyrimo metu žmonės, kurie šypsojosi (net dirbtina šypsena) atlikdami stresinę užduotį, vėliau jautėsi pozityviau nei tie, kurie buvo neutralios išraiškos. Tačiau jums bus naudingiau, jei šypsena bus nuoširdi. Tad ieškokite pozityvumo ir leiskite laiką su žmonėmis, kurie priverčia šypsotis.

Pertvarkykite savo situaciją. Kai nutinka kažkas blogo, kas nekontroliuojama, užuot nusiminus, pasistenkite susitelkti į gerąją situacijos pusę. Pavyzdžiui, užuot akcentavę eismo spūstį, prisiminkite, kaip patogu turėti automobilį. Naudokite laiką, vairuojant, kad klausytumėte muzikos ar jums patinkančios programos.

Rašykite dėkingumo žurnalą. Tai gali skambėti keistai, tačiau kiekvieną dieną ar savaitę susėdę užsirašyti dalykų, už kuriuos esate dėkingi, atkreipiate dėmesį į savo gyvenimo gėrį. Tyrimas parodė, kad žmonės, kurie rašė dėkingumo žurnalus, jautėsi pozityvesni ir optimistiškesni dėl ateities. Jie taip pat miegodavo geriau.

Įsivaizduokite kuo geresnę ateitį. Išsamiai apgalvokite šviesią savo ateities viziją – karjerą, santykius, sveikatą, pomėgius – ir užsirašykite. Kai įsivaizduoji, kad tavo gyvenimas klostosi gerai, būsi laimingesnis dabartyje.

Sutelkite dėmesį į savo stipriąsias puses. Kiekvieną savaitę pagalvokite apie vieną iš savo asmeninių privalumų, pavyzdžiui, gerumą, discipliną ar kūrybiškumą. Užsirašykite, kaip tą dieną planuojate panaudoti tą privalumą naujais būdais. Tada imkitės veiksmų. Tai padarę tyrimo dalyviai padidino savo laimės jausmą ir savaitės pabaigoje sumažino depresijos simptomus. Po pusmečio tai vis dar stiprėjo.

Praktikuodami galite į savo gyvenimą įtraukti daugiau pozityvių minčių ir džiaugtis optimizmo teikiamais privalumais.