An. Lap 29th, 2022
Kvėpavimo pratimai

Turbūt visi žmonės yra girdėję apie gydomuosius kvėpavimo pratimus, o kai kurie net juos darę.

Bet tikriausiai tik nedaugelis žino, kad kai kuriais atvejais tam tikri kvėpavimo pratimai gali ženkliai pagerinti fizinę bei psichologinę savijautą.

Pateikiame kelis nesudėtingus pratimus, kurios galite daryti kasdien.

Pečių kilnojimas

Svarbu nepamiršti kvėpuoti tik per nosį ir būti atsipalaidavus. Rankas priglausti prie šonų delnais žemyn. Keliant pečius įkvėpti, nuleidžiant – iškvėpti. Pratimą rekomenduojama atlikti 20–30 kartų, tačiau jei jaučiate, kad ima svaigti galva, pratimą nutraukite.

Rankų tiesimas į tris skirtingas puses

Rankos tiesiamos į tris skirtingas puses. Pro nosį iškvepiama tada, kai tiesiamos rankos. Apie įkvėpimą galvoti nereikia – tai kūnas padarys savaime.

Žvilgsnis koncentruojamas į pirštus, svarbu nepamiršti šypsenos. Pratimą atliekame 20-30 kartų. Jo metu sukiojasi stuburas, dirba juosmuo, kuriame įprastai susikaupia daug įtampos.

Stuburo tiesinimas

Rankas iškelti virš galvos, delnus suglausti. Patogiai atsistoti, plačiau laikyti pėdas. Iš pečių tarsi „traukti“ save į viršų. Žvilgsnis nukreiptas į rankas, iškvėpiama tuomet, kai rankos keliamos į viršų.

Kvėpavimas ant pilvo

Dar vienas, puikus pratimas – pakvėpuoti diafragminiu kvėpavimu gulint ant pilvo. Įkvėpdami išpūskite pilvą spausdami jį į grindis – tarsi stengdamiesi jas pastumti žemyn. Iškvėpdami pilvą įtraukite. Šis pratimas labai naudingas ne tik mūsų diafragmai, bet visiems vidaus organams. Labai sveika taip pakvėpuoti kasdien bent penkias minutes.


Kvėpavimo pratimų išmokti tikrai verta – išvalysite plaučius, kiekviena organizmo ląstelė gaus užtektinai deguonies. Dėl to verta pasistengti: pagerės savijauta, pagražės oda.