An. Lap 29th, 2022
Naturalios priemonės nuo nemigos

Miegas yra svarbus fiziologinis poreikis, kurio metu mūsų organizme vyksta daug fiziologinių procesų. Miegodami mes gaminame didžiulę augimo hormono dozę, kuri yra būtina ne tik mūsų vaikams tinkamai vystytis, bet ir kaip pagrindas mūsų audiniams atsinaujinti. Giliai miegant medžiagų apykaita sulėtėja, o organizmas pradeda atsinaujinti.

Verta išbandyti natūralias priemones nuo nemigos, paprastai jos yra daug pigesnės nei migdomieji vaistai, o jų veiksmingumas dažnai yra ne mažiau efektyvus.

Negana to, tokie metodai nesukelia jokio šalutinio poveikio, todėl galime būti tikri, kad jie neturės neigiamos įtakos mūsų sveikatai. Svarbu rasti sau tinkamą būdą kovoti su nemiga.

Jei vis dėlto lengvai užmigti nepavyksta, patarimas – gerti įvairių žolelių arbatas, naudoti eterinį aliejų, kasdien pasivaikščioti ir tinkamai maitintis.

Vyresniems žmonėms labai svarbu prieš miegą nedirbti protinio darbo, nežiūrėti greitų filmų, nekalbėti svarbiais klausimais ir nespręsti jokių problemų. Taip pat svarbu kasdien pasivaikščioti po vieną valandą (ne pusę), geriau – vakare. Pavaikštai valandą, spaudimas nukrinta, ir vien dėl to, kad jis nukrinta, geriau miegi.

Kad miegoti gerai pasportavus, yra mitas. Fizinis krūvis sukelia didelį hormonų, kurie žvalina, išsiskyrimą, todėl žmogus lieka budrus ir naktį. Pats geriausias metas sportuoti yra 16–18 val. Jei baigsi sportuoti 17–18 val., nereiškia, kad nemiegosi, bet jei išeisi pasportuoti 20–21 val., jau bus negerai. Saugus fizinis krūvis yra naudingas ir miegą gerina – kiekvienas, kuris sportuoja, žino savo saugų fizinį krūvį.

Reikia nevalgyti likus trims valandoms iki miego. Kai kas sako, kad pavalgęs geriau miega, bet iš tiesų organizmas tada dirba ir būna budrus. Labai negerai nuo 18 val. valgyti rūgščius produktus, nes rūgštis irgi sukelia nemigą. Nuomonė, kad reikia vakare išgerti arbatos, taip pat klaidinga. Jokių skysčių nuo 19–20 val. geriau iš viso negerti.

Užmigti labai padeda melisos, kiaulpienių šaknų ir sukatžolės mišinys. Sukatžolė ramina ne tik širdies nervą, bet ir apskritai visus nervus. Kai nepavyksta užmigti, ir vidury nakties atsikėlus galima užsipilti šaukštelį sukatžolės puse stiklinės verdančio vandens, 15 minučių ramiai paskaityti, o tada išgerti (dažniausiai nuo jos užmiegama). Jei suktažolę geriame nuolatos, mūsų nervai apskritai yra ramesni, todėl lengviau miegame.

Jei sunku užmigti dėl patiriamo streso, pabandykite atlikti atsipalaidavimo pratimų. Jie sulėtins širdies plakimą ir padės pamiršti rūpesčius, todėl užmigsite greičiau ir miegosite geriau.