Sk. Geg 22nd, 2022
Sveikos gyvensenos taisyklės

Sveika gyvensena yra plati sąvoka, apimanti ne vieną gyvenimo sritį. Daugelis nori gyventi sveikai, tačiau nežino nuo ko pradėti.
Mes patys esame atsakingi už savo sveikatą ir dvasinę savijautą. Pateikiame keletą paprastų patarimų, kurie padės ugdyti sveikos gyvensenos įpročius.


Miegas

Miegokite ne mažiau kaip 7–8 val. per parą. Gerai pamiegojęs ir pailsėjęs žmogus būna darbingesnis, laimingesnis, sveikesnis ir, žinoma, gražesnis. Beje, anot mokslininkų, ilgiau miegoti taip pat nedera. Per ilgas miegojimas kenkia taip pat, kaip ir jo trūkumas.

Mityba

Valgykite pusryčius. Sena patarlė įspėja: pusryčius suvalgyk pats, pietus pasidalyk su draugu, o vakarienę atiduok priešui. Nepavalgę pusryčių neturėsime energijos, kuri reikalinga produktyviam darbui. Seniai žinoma, kad tie, kurie nevalgo pusryčių, turi atminties problemų, jiems sunkiau susikoncentruoti ir kokybiškai dirbti.

Judėjimas

Judėkite. Nebūtina bėgti į sporto klubą ir auginti raumenis. Gerai savijautai pakanka ir nedidelio fizinio krūvio. Bent valandą per dieną vaikščiokite arba 20–30 min pabėgiokite. Jeigu jūsų darbas yra sėdimas, kas valandą darykite 5 min. pertraukas: atsistokite, kiek pavaikščiokite, pajudinkite kaklą ir nugarą. Net ir nedidelis fizinis krūvis padeda išvengti nutukimo bei širdies ir kraujagyslių ligų.

Juokitės ir mylėkite save

Džiaukitės gyvenimu ir kuo mažiau jaudinkitės dėl menkniekių. Teigiamos emocijos pagerina gyvenimo kokybę ir stiprina imunitetą, o nuoširdus juokas prailgina gyvenimą. Skirkite laiko sau, užsiimkite tuo, ką mėgstate, taip užkirsite kelią depresijai ir liūdesiui.

Prisiminkite ir pradėkite taikyti sveikos mitybos principus bei taisykles, laikykitės mitybos režimo, nepersivalgykite ir gerkite rekomenduojamą kiekį vandens. Pajauskite, kaip gerėja Jūsų sveikata ir psichologinė būsena.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.